Reklamówka LDPE a HDPE - różnice - La-Mar

Reklamówki LDPE oraz HDPE. Czym się różnią i które wybrać?

REKLAMOWKI-LDPE-1-min
Reklamówki to nieodłączny element codziennego funkcjonowania rozmaitych punktów handlowych – od niewielkich lokalnych piekarni, poprzez sklepy spożywcze, aż po większe supermarkety bądź punkty gastronomiczne. Chociaż wydają się produktem prostym i oczywistym, to ich wybór ma często bezpośredni wpływ na komfort klientów, postrzeganą jakość obsługi, a nawet koszty prowadzenia działalności. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka wszystkie reklamówki mogą wyglądać podobnie, w praktyce różnią się między sobą pod wieloma względami – wytrzymałością, elastycznością, a także zastosowaniem. Szczególnie warto zwrócić uwagę na dwa najpopularniejsze typy tworzywa, z którego mogą być wykonane: LDPE (Low-Density Polyethylene) i HDPE (High-Density Polyethylene). Wiele osób w tym miejscu naturalnie zada sobie pytania: które okażą się lepsze? Jakie są między nimi różnice? I wreszcie – na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze? Jeśli zatem prowadzisz sklep, punkt usługowy lub po prostu szukasz optymalnych rozwiązań opakowaniowych, ten artykuł z pewnością pomoże Ci podjąć świadomą decyzję, a także rozwiać ewentualne wątpliwości. Zapraszamy do lektury!

Czym są LDPE i HDPE?

Zarówno LDPE, jak i HDPE są tworzywami z rodziny polietylenów (PE), powstającymi w wyniku polimeryzacji etylenu. Choć pochodzą z tego samego surowca, różnią się gęstością oraz strukturą molekularną, co wpływa zarówno na ich właściwości, jak i zastosowanie. LDPE (polietylen o niskiej gęstości) jest miękki, elastyczny, a także odporny na rozciąganie. Reklamówka LDPE będzie więc grubsza, przyjemniejsza w dotyku oraz mniej szeleszcząca. Taki produkt sprawdzi się tam, gdzie liczy się przede wszystkim estetyka i wytrzymałość. HDPE natomiast (polietylen o wysokiej gęstości) jest cieńszy, sztywniejszy oraz wyjątkowo odporny na rozerwanie. Reklamówki z HDPE są tańsze w produkcji, a co za tym idzie – powszechnie używane w sklepach spożywczych, gdzie stawia się przede wszystkim na aspekt praktyczny i niski koszt produkcji opakowań.
Rectangle-6-3-min

Reklamówki LDPE – miękkie, solidne, estetyczne

Reklamówki z LDPE to torby cenione przede wszystkim za swą miękką, elastyczną strukturę oraz estetyczny wygląd. Ich powierzchnia może być matowa lub delikatnie błyszcząca, co sprawia, że świetnie prezentują się w punktach, gdzie liczy się wizerunek marki. Grubszy materiał zapewnia nie tylko trwałość, ale również wysoki komfort użytkowania, jednocześnie pozwalając na nanoszenie dobrej jakości nadruków reklamowych – idealnych nośników identyfikacji wizualnej firmy. Do najważniejszych zalet LDPE możemy zaliczyć:
  • odporność na rozciąganie,
  • solidność i wygodę noszenia dzięki grubszej folii,
  • wysoką jakość nadruku – idealną pod branding,
  • możliwość wyboru koloru oraz mlecznego zabarwienia.
Reklamówki LDPE znajdują szerokie zastosowanie w wielu branżach. Często można spotkać je w butikach, w których ważna jest elegancka forma opakowania. Doskonale sprawdzają się również w aptekach bądź drogeriach. Tego typu reklamówki są także popularnym wyborem podczas eventów i akcji promocyjnych. Dostępne są zarówno w wersji ze zgrzewanym uchem, jak i z uchwytem wycinanym. Decydując się na te opakowania, warto zwrócić uwagę na ofertę, jaką przedstawia producent worków foliowych LDPE, ponieważ to od jakości ich wykonania i możliwości personalizacji zależy, czy reklamówka będzie spójna z wizerunkiem danej marki.

Reklamówki HDPE – lekkie, mocne, ekonomiczne

W większych placówkach handlowych bądź gastronomicznych często można natknąć się na cienkie i lekkie worki HDPE. Producent tego typu opakowań powinien zapewniać nie tylko różnorodność ich rozmiarów, ale także wysoką jakość tworzywa. Cienkie, lekko przezroczyste i szeleszczące, powinny bowiem wykazywać się imponującą wytrzymałością na obciążenie, mimo swojej delikatnej struktury. Do najważniejszych cech reklamówek HDPE należą:
  • niewielka elastyczność rekompensowana wysoką odpornością mechaniczną,
  • cienka i lekka folia zapewniająca wygodę użytkowania oraz niskie koszty transportu,
  • niski koszt produkcji.
Reklamówki HDPE znajdują szerokie zastosowanie tam, gdzie liczy się ekonomiczność. Najczęściej wykorzystywane są w supermarketach, dyskontach oraz sklepach spożywczych. Doskonale sprawdzają się również w piekarniach, warzywniakach czy też lokalach gastronomicznych jako szybkie i tanie opakowanie na produkty. Chętnie sięgają po nie także hurtownie oraz magazyny.

LDPE vs. HDPE – tabela porównawcza

Cecha LDPE HDPE
Gęstość Niższa Wyższa
Struktura Elastyczna, miękka Sztywna, cienka
Estetyka Gładka, przyjemna powierzchnia Mniej atrakcyjna wizualnie
Wytrzymałość Na rozciąganie Na przebicie i ciężar
Możliwość nadruku Wysoka jakość, precyzja Ograniczona (prostota, niska rozdzielczość)
Koszt Wyższy Niższy
Zastosowanie Reklama, moda Głównie przemysł spożywczy

Które reklamówki wybrać? Praktyczne wskazówki

Wybór odpowiedniego rodzaju reklamówki zależy przede wszystkim od jej przeznaczenia, dostępnego budżetu oraz konkretnych oczekiwań estetycznych. Reklamówki LDPE powinniśmy wybrać, jeśli zależy nam przede wszystkim na eleganckiej torbie z możliwością wykonania estetycznego nadruku. To dobre rozwiązanie dla butików, drogerii, aptek oraz sklepów detalicznych, gdzie liczy się trwałe, estetyczne opakowanie. Reklamówki HDPE to z kolei dobry wybór, jeśli stawiamy przede wszystkim na niski koszt produkcji. Sprawdzają się doskonale w sklepach spożywczych, piekarniach, warzywniakach czy punktach gastronomicznych. W dodatku są wyjątkowo opłacalne przy większych zamówieniach – zwłaszcza w działalności nastawionej na sprzedaż masową. Warto również mieć na uwadze aspekt ekologiczny – oba warianty mogą być produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu lub w wersji biodegradowalnej.
Zarówno reklamówki LDPE, jak i HDPE oferują konkretne atuty, które zdają egzamin w różnych scenariuszach biznesowych. Te wykonane z LDPE stanowią synonim solidności oraz wysokiej estetyki, będąc doskonałe dla marek, które chcą wyróżnić się jakością i przyciągać wzrok klientów już na poziomie opakowania. Z kolei HDPE to rozwiązanie stworzone z myślą o wydajności – lekkie, praktyczne, a także ekonomiczne – okażą się niezastąpione w handlu, również masowym. Wybór między nimi nie sprowadza się do lepszego czy gorszego – jest to bowiem kwestia odpowiedniego dopasowania. Warto więc spojrzeć na potrzeby swojej działalności jak na swego rodzaju projekt do realizacji – ze szczególnym uwzględnieniem budżetu i oczekiwań względem wyglądu. Na tym etapie istotna staje się również sama produkcja reklamówek, która powinna odpowiadać zarówno na wymagania jakościowe, jak i logistyczne danego biznesu.
Spis treści

Skontaktuj się z nami!

Chcesz, abyśmy do Ciebie zadzwonili? Pozostaw swój numer telefonu, a nasz zespół skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe. Dziękujemy za zainteresowanie naszą firmą!



    lub